Sunday, January 17, 2010

hari hari seorang orang

hari khamis aku bertugas ... hari tu ada meeting panitia, jadi keluar lambat sket. nak jadikan kisah, aku terpandang ke asrama putera, kipas tak bertutup dan terdengar suara manusia di atas... pasal tak tutup kipas memang nak kenalah dorm tu, tapi pasal suara tu membuatkan aku semacam ingin tahu, siapakah yang tak turun prep. alkisah, bila aku bukak mangga, mangsa2 ni kononnya nak intai dari tangga lari lintang pukang...hah, sah le ada yang ponteng prep...jadi seluruh dorm n bilik aku jelajah...rupenya satu bilek yang aku terlepas, ruang tersorok dalam bilik gosok...suprise...anak murid aku gak...ishk...budak2 baik plak tu...apa lagi... ceramah tanpa tauliah la aku (nasib jais tak mai...ihihihi) malam pulak, sekali lagi budak f4 buat hal tak turun solat jemaah isyak...kena lagi bebudak ni dengan ust rahim....dah cukup kene basuh...ada lagi masa jam 2-3 pagi..tengah orang syok tido...ada pulak yang main bola...pastu berkawad lah... ni bukan hantu2 asrama..tapi pelajar2 yang memang bertuah betul...dan nasib aku tak dapat tangkap...kalau tak nahas bebudak ni...tapi aku tau budak2 ni f4 jugak yang kene basuh malam tadi...aku pun tak paham la...ape masalah budak2 yang baik ni??? ape yang dorang nak. semoga2 budak2 ni jadi budak yang baik dan berjaya...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails