Saturday, January 9, 2010

cerita tentang sebuah bilik

masa dekat upm aku memang suke sangat buat sajak....suke2 tetapi sajak2 yang aku buat kebanyakkannya tentang diri aku dan benda yang terjadi di sekeliling aku. mungkin dengan menulis sajak salah satu cara meluahkan perasaan kita.

Bilik

Dalam sebuah bilik

pada sebuah kenangan

bersama gelak ketawa

mengiringi sisa-sisa malam

dalam sebuah bilik

menyaksikan sebuah kehidupan

karenah rakan-rakan

dalam mengapai kejayaan

hingga akhir nanti

tiada lagi semua ini

hanya terlakar ingatan sepi

pada penghujung pertemuan bererti

sebagai suatu suratan janji

yang tak akan kembali lagi...

sa-fa-rin

dalam bilik 297

20:09, 14 november 2006

sajak ni dedikasi secara umumnya aku tulis untuk semua yang berada kat upm tapi lebih tepat merujuk kepada lokasi sebenar bilik 297 , blok mawar, ktdi. waktu dan tarikhnya seperti yang tercatat...tajuk yang ringkas menggambarkan maksud yang sebenarnya. ..cerita tentang dalam sebuah bilik bilik ni bilik nasroul haqimi dan mohd rahmat ramli. masa tu ramai kat bilik tu...masa aku tengah baring dekat lantai, secara spontan sajak ni aku tulis menggambarkan di hujung2 waktu yang semakin hampir. masa ni aku di tahun tiga...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails