Saturday, November 20, 2010

Asal usul rumpun Melayu yang mungkin jarang diketahui umum.

Mungkin Gurindam Zahid masih terngiang-ngiang dalam perhimpunan UM-NO. dan tak mustahil juga akan dijadikan teks Komsas Subjek Bahasa Melayu di sekolah2. mungkin aja...

cakap pasal Melayu...Melayu asal dari mana? penduduk asal? no no...orang asli tu yang boleh dikatakan penduduk asal bumiputera ..(padahal semua asalnya dari tanah jua...apa yang nak dibanggakan sangat...iblis pun kata dia lebih hebat...) maka terjumpalah teks lama...sumber ni aku download dari internet. ianya sebuah buku..opsss ...(sapa yang pernah baca buku ini sendiri mau tau la..hehehe)...cukuplah kita ambil sedikit petikan buku ini untuk dijadikan bahan ilmiah. mungkin aja ada yang nak kaji sejarah Melayu ini, betul ke idak, dongengan atau mimpi di siang hari saje atau ada bukti yang sahih. harap ada yang kaji

c.s = is3 Nabi Ibrahim AS yang bernama Qatura@Keturah ada disebut dalam Bible. (selalu dengar Ahmed Deedat berdebat, disamping gemar baca buku-buku berkaitan teologi, implikasi dari kuliah Dr Mat Rofa Ismail.)

c.s = bangsa levi itu adalah bangsa yahudi. Pernah dengar kan seluar jin...jeans jenama LEVIS...perkataan LEVIS itu sendiri merujuk kepada orang-orang levi; yahudi. Dalam kitab Bible ada sebut bangsa Levi ini.
c.s = cukup takat citu ajalah...tetibe teringat satu hadith Nabi SAW, riwayat hadith dari Jamiu at Tirmidzi, "Rasulullah SAW bersabda kepada kami, Dajjal akan keluar dari bumi ini di bagian timur bernama Khurasan" 

maka, hafal dan amalkanlah 10 ayat awal dari surah al-Kahfi. insya-Allah akan terlepas dari fitnah Dajjal.

c.s = penulis telah surf pada website yang lain...versi cerita tentang asal usul melayu@bani jawi  sama seperti yang di atas. Malah ada cerita yang lebih menarik untuk dikaji bahawa ada teori yang mengatakan Imam Mahadi adalah dari Bani Jawi, bani jawi akan memerangi bangsa Israel (peristiwa akhir zaman), dan merebak2 kepada konspirasi pengkalan yahudi di singapura, tentang APCO yang berkait rapat dengan kerajaan Malaysia sekarang, israel dalam sistem ketenteraan dan sebagainya. boleh surf sendiri.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails