Sunday, November 14, 2010

proton inspira : MD PROTON sinis, pemilik LANCER GT kutuk

"Smart Guy Gets It"


kete proton semua senyum sokmo, rimau sokmo..., tiada lagi imej jerung ganas....sure grill depan lancer jerung bagai kentaki panas
... itulah satu-satunya tagline Inspira (memula ingat proton phirana..hehe)yang dicanang-canang oleh Proton MD Dato’ Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir...tapi kalau dibaca banyak kali macam ada maksud tersirat, seolah-olah..yang bijak akan beli Inspira, yang kurang@tak bijak akan beli Lancer GT...hehehe mebi

ekceli kali ni bukan nak review pasal kete ni yang sememangnya hot diperkatakan. jika nak full detail , anda jangan harap ia boleh di baca di sini tapi pergilah ke tempat-tempat yang sepatutnya, atau gi terus showrum atau beli terus.

cerita pasal pengganti waja atau WRM(waja replacement model) atau WALAN (waja lancer) telah hebat diperkatakan sejak 2007 lagi (yeke?? yekot), macam kisah kete buah saga la juga... macam-macam rendering dan andaian yang dibuat. maka kesudahannya, waja terkubur begitu saja, tak seperti kete proton buah saga yang tetap meneruskan legasi sejak aku lahir.
sport rim yang spoil, strategi proton tahu yang rakyat malaysia sure kreatif2...tukar lain
jangan nak samakan kete proton buah saga dengan Inspira yang sememangnya jauh panggang dari ayam. harga yang bagai sejibik honda city nurhaliza, menyebabkan ada yang berfikir 10-30 kali bila nak beli, kerana kalau namanya PROTON, buatan malaysia selalu dipandang rendah. mungkin cc 2000, ianya bukan bandingan CITY atau VIOS, lebih elok dibandingkan dengan "abang" tiri hasil klon@kembar seiras tapi tak sama jenama.


inspira dikatakan sebagai "copycat" oleh kebanyakkan orang sebab hangin lancer di-inpirated-kan,... sebenarnya rebadging ke ape2 la... telah dilakukan beberapa perubahan seperti diberi suntikan LOTUS HANDLING dan grill depan ala2 harimau (identiti proton la katakan)..dikatakan lebih mantap ..yeke???

apa yang berbeda??? 90% sama aje cam lancer GT, cume logo pada stereng and carbon fiber pada dashboard yang lain sket..kualiti blom tentu..
hanya mereka yang pernah bawa kedua2 kete ni bleh give perbandingan. aritu penulis pergi la tengok kat show room, ok la secara keseluruhan, cume interior nampak kosong dan plastik...pasal tu kot dia cut sampai RM2000. nak test takda la plak TD.

dan pemilik lancer (segelinitir) tentu berangin dan taufan dan letusan gunung berapi; lancer dah tak exklusif dah... cube baca ayat2 di bawah...diambil terus dari forum lancerzone..memang berapi2

*********************************************************************************

"馬鹿者がInpiraを買うにもかかわらず俺が彼らよりも最も
��ッコいです。。"*gunakan google tarnselator

Buy Original (Mitsu) . . . . Say No to Piracy (Proton)

"It looks like a Lancer, sounds like a Lancer, I can't say it's not a Lancer, but I can't say it's a Lancer either"

wakakakaka... can't believe tat... nama pun rebadged.... lancerinspired jadi protoninspired...
PROTON INSPIRA??
WHY SHOULD I CARE, SINCE IT'S PROTON...





owners of inspirasi ~ pencuri :)

idat they'll pecah our window just to get the OEM headunit and oso our steering wheel plastic cover lo


THE ORIGINAL LANCER GT OWNER
LOSER = PROTON INSPIRA

"Aku pun setuju tentang pakat2 buat sticker utk bezakan antara Lancer dan Inspirated nie"

**satu-satunya video yang agak sadis tapi lawak...kutuk tak hingat

*****************************************************

ms = kalau ada duit, nak jugak aku sapu satu yang 2.0CVT, tapi bila mengenangkan bulanan lebih RM1000 telan air liur ajelah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails