Sunday, February 14, 2010

tiada yang kekal

tengok budak2 kecik ni... dorang sendiri tak tahu ape yang bakal mereka tempuhi di masa hadapan... macam2 boleh berlaku macam aku...aku pun tak sangka semacam ini sekali dugaan yang aku tempuh...kekadang terasa tak sanggup lagi untuk melangkah...kisah hidup ini terlalu kompleks ... semacam nombor kompleks jugak
x= a + bi
a = real part b = imaginary part i = √(-1)

macam nombor kompleks jugak...hidup pun cam nombor kompleks ...hidup ni ada yang nyata dan ada khayalan... kalau ,
x= a
ada ke orang yang macam ni... hidup semua real...nyata..maksudnya ape yang dia buat jadi kenyataan??? atau.
x=bi
hidup dalam khayalan semata2?? entahlah ...
----------------------------------------------------------------------------------------------
tiada yang kekal... semua akan kembali kecuali DIA... memang tengahari tadi panas benar... tapi siapa sangka renyai-renyai boleh turun dikala terik membara... suara orang mengaji pun sayup sangat macam lagu orang mati... (tarannum nawa athar rasanya) lepas azan zuhur kami pun kembali ke haluan masing2... semalam kami ke bandar melaka (kot) jalan kat kota a famosa, naik bukit saint paul... (st. paul adalah pengasas agama kristian... malah isi ajaran kristian dia yang susun sebenarnya..) nilah satu-satu gereja (bekas) ; gereja OUR LADY OF ENUNCIATION yang semua orang masuk tak kira orang tu agama ape...malah orang islam melayu pun ramai yang masuk... dan dalam gereja ni kawan baik aku ni bersms tak kira waktu... itulah kerjanya...semoga cepat naik pangkat... maksudnya pekerjaan betul dia le... senyum sumbing kat pintu gereja...ada banyak makna salah satu maknanya... "alahai nipis wallet aku kene kerjakan kali ni..." dah la...aku pun dah tak de idea nak tulis... kepenatan balik dengan jiwa yang berserabut.... pikir nak cepat sampai aje

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails