Thursday, February 4, 2010

beberapa cerita yang berlaku

Aritu aku singgah ke kuala Selangor untuk beli santan dalam kotak (puh jauhnye beli santan).. jadi aku pegi suatu kedai. Masa dalam kedai tu aku tengok beberapa orang asing cam orang belah2 asia barat. Dorang ni satu family, masuk dalam kedai tu. Aku tengok dorng belek2 makanan sambil makan. Ishh aku kata dalam hati… dorang ni bayar ketak… main makan je.

Aku pi bayar la santan kotak tu. Dorang ni kat belakang aku . jadi lepas aku bayar dorang bayar. Camne dorang bayar?... dorang letak bungkusan makanan yang dah makan dengan air tin yang dorang dah minum..

Aku dalam hati kata kurang ajo nye…takde adap lansung…tapi nak wat camne..dorang bukan orang Malaysia.

Bulan ni bulan bahasa (melayu, English, lughah arabiyah). Jadi ada majlis perasmian. Hebat gak budak form one berdialog dalam bahasa arab…menarik hati…comel2 mereka ini...

Petang rabu bebudak pj. Jadi aku amek peluang dok usha bilik prep puteri. Tuh dia bersepah betul…bergantung-gantung bagai… ari tu dah sound pun same gak. Jadi ???

cume dipertontonkan bahagian luar aje. bilik prep tidak dapat disiarkan atas sebab2 tertentu.

juga jumaat lepas berlansung merentas desa peringkat sekolah.

ni bebudak masa latihan

untuk lelaki, inilah yang paling corot time merentas desa..jjcm

budak2 ni glamer le lebeh

cikgu razak sebagai penunjuk arah (nasib tak bawak kain rentang...hehe..kalau tak terbakar!!!!)

dan hasil rumah biru (rumah aku tu...cume tumpang bangga pasal aku tak sumbang pape pun) juara keseluruhan merentas desa..syabas

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails