Wednesday, February 17, 2010

kwsp

arini aku bawak mak aku p KWSP...sebabnya bulan 3 nanti genap umur mak aku 55. jadi aku pun amek kesempatan untuk cek aku nye simpanan...ada la gak rupenye tak le sesukar mane nak keluarkan caruman yang dah dibuat. permohonan boleh dibuat 6 bulan sebelum dari tarikh kita capai umur 55 tahun.benda yang kene bawak salinan i/c n salinan buku beng n isi form. tu aje..pastu tunggu le dalam seminggu lepas umur 55 tahun masuk le dalam akaun kita. bile aku tengok aku nye caruman...masih muda lagi...tetibe aku terpikir...terlintas dalam fikiran...
sempat ke aku capai umur 55 dan merasa duit2 yang aku simpan atau pencen aku?? ...
teringat arwah bapak aku... umur sampai 48 aje... tak sempat nak merasa simpanannya... aku jugak yang dapat..hehe dulu aku kecik tengok je bapak aku kerja... tahu la jugak sikit2 pasal kwsp... sekarang ..aku pulak yang bekerja...terasa masa cepat berlalu... merasa gak cari duit sendiri... berbeda dengan bapak aku yang kerja sebagai mat despatch, aku pulak sebagai cikgu... dua kerja yang amat kontra... aku cume mampu tersenyum kelat dalam hati... sapelah aku untuk tahu kisah masa depan...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails