Monday, February 15, 2010

starbuck dan yahudi

makan di STARBUCK?? tak boleh??? yahudi punya... kene boikot?? kebanyakkan barang yang ada brand STAR cam THE STAR dll ada kaitan dengan yahudi... benarkah macam tu...asal barang yahudi je kita tak leh beli.?? kene boikot... cube baca hadis sahih di bawah:
أَنَّ النبي صلى الله عليه وسلم اشْتَرَى طَعَامًا من يَهُودِيٍّ إلى أَجَلٍ وَرَهَنَهُ دِرْعًا من حَدِيدٍ

Ertinya : "Sesungguhnya Nabi SAW membeli makanan dari seorang Yahudi dengan pembayaran secara bertangguh, dan mencagarkan baju besi baginda SAW" ( Riwayat al-Bukhari, no 2326, 2/841)

takda masalah sebenarnya nak beli barang orang yahudi, Nabi Muhammad SAW pun berurusniaga dengan orang yahudi cume bile keuntungannya disalurkan ke arah peperangan untuk menjatuhkan islam tu yang tak leh...

cam starbuck...memang banyak cerita itu ini tapi takda bukti bertulis (mungkin juga ada) yang menunjukkan dia salurkan ke zionis untuk peperangan. macam facebook pun orang yahudi punya... tok guru nik abd aziz pun ada page dia...jadi tak semestinya kene boikot.

aku pun tak pandai sesangat pasal hukum...cume copy and paste aje

http://www.zaharuddin.net/content/view/901/72/

M/s = kat kedai n resit dia dah tulis logo halal...HALAL...aku pelik gak ..takan semudah abc nak dapat iktiraf halal dari jakim...mesti ada prosedur yang ketat...jadi...kabar2 angin starbuck tak halal tu boleh di abaikan la...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails