Tuesday, December 29, 2009

alkisah, sejarah mendapat duit

ni cerita lame yang sengaja diulang tayang... masa aku kat upm dulu gile bersajak... ada la jugak belas2 yang aku tulis...tulis aje..deklamasi tak minat.. kualiti..jangan cakap la masa tu...kuantiti yang aku kejar.. ingat lagi "sayembara " sajak dengan sadao@azmi masa kursus perkasa putra time nak terima pelajar baharu...tengah bosan dengar orang ceramah kitaorang bersayembara... sampai satu masa kengkawan aku bebudak junier yang amek course bahasa dorang amek satu subjek adala berkaitan dengan sajak dan cerpen... lecture dorang... seorang tokoh yang amat disegani oleh fakulti bahasa dan komunikasi upm (agaknya) dan seorang yang dikagumi oleh pelajarnya iaitu , LIM SWEE TIN.. betul kot ejaan... yelah seorang cina tapi pakar bahasa melayu..rupe pun dah macam melayu dan tak segan berbaju melayu berbalik dengan bebudak ni, dorang kene wat puisi dan novel ke cerpen pendek sebagai tugasan...pastu lecturer dorang tu bagi alamat kalau nak pos kat majalah... jadi, aku yang tau pasal benda tu menyibuk le mintak alamat (yang tak berkenaan pulak yang lebeh2 ..hehehe)... jadi banyak jugak merata aku hantar..sekali dalam surat yang diantar disertakan no akaun pasal nak menagih saguhati (hahah...mata duitan)...tapi prosedur tu tak salah pasal hak kita, hak cipta terpelihara banyak2 aku pos sangkut satu je...tapi gempak la jugak dapat kat DEWAN SASTERA...kali tu lah aku beli majalah tu mebi sekali seumur hidup ...haha dan sajak yang aku tulis...tajuk dia KERTAS...itu aje...tak silap aku ..ada kawan aku yang perlekehkankan sajak ni...siap kate......... sajakkkk kertas (nada sinis gler)....tak kisah le... aku jugak yang dapat habuan...dapatlah RM100 tapi aku rasa usaha tu terhenti sampai ctu aje..tak tau bila nak teruskan lagi... MS= cube2lah nasib dengan berkarya...cume perah otak ..print berape sen aje n modal pos...rezeki blom tentu

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails