Saturday, December 26, 2009

2 warriors VS 2 avatar

" adoi...sakit tau takkk...sakit bersama jiwa...hampeh btol cite kali ni..!!!" mungkin itulah yang disuarakan oleh penjejak awan kepada teman setiawan nya penjejak badai tentang THE STORM WARRIORS (SW) kali ini, sekuel ( yekot) dari The Storm Riders (SR). Rata2 peminat atau kipas susah mati komik Pedang Setiawan memang kecewa sedikit dengan karya lagenda Ma Wing Sing yang diterjemahkan ke bentuk filem. Tidak seperti SR yang jalan cerita dan aksinya yang boleh dikatakan mantap, SW hanya lambakkan CGI dan plot cerita yang tah hape2... kejap kecitu..kejap dah macam ni...hishhh fail betul kali ni... sangat mengujakan, ustaz rock ni telah beralih arah ke dunia filem kungfu... mungkin setelah berkawin dengan kekasih baharunya...waheeda wassini..azam baru untuk terjun menjadi Wu Ming@ Nameless@ Tanpa Nama, satu yang dianggap lagenda dalam Hikayat Pedang Setiawan. Tanpa Nama, memang tak asing bagi peminat Pedang Setiawan. bagaikan seorang tok guru, (aku guru jugak...hehe...) watak dia bagi aku memang unik (dalam komik la) selain dari penjejak awan dan badai. tembah lagi kehebatannya dalam seni bermain pedang... hasilnya dalam SW, pembukaan bagi aku memang gempak la, dengan AKHIL HAYY yang membawa watak Tanpa Nama ni menyerang dengan jurus Seribu Pedang Pulang ke Asalnya dan Hikmat Pedang Angkasa...aku memang assume cite ni memang best masa awal2 tapi lepas je lagu pembukaan yang tak kene gaya (tak macam SR...lagu dia best n kene)...haaaa...ape ni ??? 2 awek tu lagilah kayu...takde pun tak pe..haha haah...takpe la Tanpa Nama....ko pegang jela benda tu wat lepas ketensionan...tengok Spongebob lagi baik.. takpe2...tingkatkan lagi ilmu pedang sampai ke tahap Tidak Berpedang Angkasa (dalam komik memang ada walaupun cam lawak jeer...hehe)...pape pun layan ajela... mungkin peminat pedang setiawan tak perlu sedih2 pasal filem ni...habuk aje...ape tengok filem yang lagi hebat (memandai je ko, jangan lelebih, kang tak best plak...) file asia ni, yang best filem cakap bahasa cam kita...tapi bukan melayu la tapi bahasa indon...(alah lebih kurang le)... inilah MERANTAU wARRIORS...haaah...SW2 ke???...ishhh bukan ..memang le ada warriors, tapi ni filem indon...ala2 cite aksi tony jaa... jangan harap ada aura2 macam SW atau sarat CGI...ni memang filem aksi...speselnya aksi hero guna silat harimau...silat tu...kenape kita tak angkat filem kita cam ni??? balik2 cite tangkap leleh jiwang2... (nasib la nur kasih aku layan..hehe ) AVATAR..memula mati2 aku ingat cite katun AVATAR, THE LEGEND OF ANG yang selalu tayang kat tv tu... kekadang layan gak rupenya lain la... cubele korang google image, mesti yang paling banyak memula kua avatar yang katun yang aku cakap tu... pasal AVATAR ni aku tak tengok lg pasal aku tak excited nak tgk pn...nanti2 leh tgk...so xdpt nak bg komen cume bile time aku tgk SW, sebelum iklan kan kua iklan dulu...bile kua satu review filem, kua sorang pakai jubah sedang berlatih kungfu di keliling lilin...bile dia buka je hood...ternampak kepala botak ada tanda...jadi aku terus terlintas...eh ni mesti avatar yang katun tu... dan...memang yelah..cume pengarah filem ni..M MALAM SHYAMALAN (M. Night Shyamalan) bagi tajuk dia THE LAST AIRBENDER...AVATARnya takde...mebi takut clash dengan AVATAR (AVATAR??? AVATAR, AVATAR yang mane...ha, kan dan konpius ..hihi) sekarang kt tv3 (rasanya) tengah main dia punya kartun...haa ..yang ni aku exited la nak tengok..pasal ada kungfu tengok budak ni cam orang putih je...tak kisah le, janji jangan jadi cam dragon ball evolution aritu udah..cukup hampeh bagai Storm Warriors.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails