Sunday, December 23, 2012

KAMBING, IKAN, AYAM, EKOR; MISTERI SEMUANYA HILANG

kali ini suatu kerugian yang amat sangat
bekalan lauk untuk seminggu hilang begitu sahaja
entah la
hilang ke, tertinggal ke

masa aku bayar di kaunter, plastik dengan haiwan vertabrata tu lah yang paling awal aku masukkan ke dalam troli
lepas siap bayar*

dan lepas bayar itulah
gatal la plak gi masuk kedai spek
troli letak luar...
godek2 spek lama la gak **
trus blah , gi kat kete, masukkan barang
....katalah semua haiwan tu tertinggal kat troli
dan aku tinggalkan...aneh, takan aku tak perasan
coz aku menyorong troli kosong tu ke tepi..

pastu singgah tg karang beli ubat...lama gak***

pastu  singgah hantar makcik plak kat umah dia****

*jika katalah tertinggal, takkan le kakak kesher tu tak panggil
**jika ada orang mencuri semasa kat kedai spek, ada plak orang nak mencuri makanan mentah???
*** takan la ada orang bukak bonet, n curi hewan2 tu aje...
**** takan le makcik aku tergamak nak amek hewan2 tu....

maka, antara aku yang banyak makan kepala ikan kembung dan orang jahat si pencuri
misteri ini sungguh susah dirungkaikan...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails