Friday, November 30, 2012

SERVIS DI EON BANK YANG TERUK; suatu masa dulu

dulu aku pernah bayar duit kete kat eon kat area chow kit
pas bayar, aku mintak statement bayaran, nak tgk belen yang tinggal untuk dibayar
dan ...tak sesukar mane pun, mintak, dia printkan statement...

suatu masa yang lain, eon setia alam
aku bayar kat kaunter, aku mintak skali lagi statement
coz dah lama tak tgk
statement yang dia pos pun tah ke mana
bile aku mintak, kerani tu kata tak boleh la
kene mintak kat tempat aku submit app ni lah , kt hq la
aku cakap, dulu kat cawangan lain boleh je minta
dia kata lagi, hq je yang boleh tgk
aku masih tak puas hati...
dia try tanya bos pulak...
bos dia pun bagi jawapan yang sama
yang aku tak puas hati tu,
dia bagi jawapan teragak2, samalah dgn bos dia skali
bukan nak try ke dulu
aku pelik, sistem semua online
takan takde data, dorang pekerja tak bleh tgk...
aku pembayar
itu hak aku lah nak tahu belen bayaran yang aku buat
tapi servis EON Setia ALAM tu memang sangat hampeh
tak bagi statement aku tak kisah...sekurang2nya aku nak tahu berapa belen
pun tak bagi tahu
sebab tak logik, sekarang ni semua online, kalau duit aku boleh telan online
takan baki bayaran pun tak bleh tahu
bagi aku EON SETia ALAM tu memang bank yang hampeh

sekarang tiada wujud lagi EON
baguslah sebab korang bukan bank yang terbaik
malah terhampeh
EON diambil alih pulak oleh HONG LEONG upin ipin
kali ni situasi yang sama, aku tanya jgk kat kaunter baki kete
masa nak tanye tu teringat kisah di EON yang hampeh...
ok..kali ni memang tak bagi statement, tapi kerani tu cakap la gak gross baki
dia teragak2 jgk macam kerani EON tu, tapi kerani EON tu teragak2 menyakitkan hati...
sekurang2nya kerani HONG LEONG yang teragak2 ni, memberikan perkhidmatan yang memuaskan pelanggan
ha kalu macam ni pelanggan pun ok
tak le terasa hangin
sekurang-kurangnya hak seorang pembayar hutang tegar macam aku perlu dijaga

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails