Wednesday, December 14, 2011

PENJELMAAN - SMK Sg Burong to SMK SUNGAI BURONG

penjelmaan (macam tajuk matematik la plak) sek lama aku kepada sek baru memang best
ape yang bestnya
aku bukan sekolah di situ lagi

cuma arini aku baru dapat melangkah ke sek baru ni
bile lagi nak dapat peluang  menyelinap ke sek baru ni

sebenarnya ada tugas yang perlu diselesaikan
cume tempat ni menjadi mangsa

papepun bagai barang baru
ada bau kedai
memang macam matrik la gaya sek ni

cume yang tak best,
ceruk dalam kebun
bertampal sane sini

apa keje kontraktor, arkitek, pegawai2
yang buat bangunan ni
epic fail betul

pintu masuk je da standert sek asrama ni, kalau ada pintu gerbang macam upm lagi gempak

ini bukan bust stop...mane ada bas masuk ke dalam kebun...just tempat tunggu parent masa nak balik
sepanjang2 ni yang bersimen ada lah tempat paking motorsikal pelajar...cukup besar tapi masih tak cukup gak...beram aku tgk bunga ni beraneka warna plak tu...nak je amek sket...sabar2

tempat perhimpunan ni mengingatkan aku kat matrik kedah walaupun tak sebesar itu


penat la gak nak berjalan besar dan luas...sesuai untuk aktiviti mandi matahari

masih dewan terbuka (ok la sket dari dulu dewannya kat kantin)

ok tak

kerana masih baharu...segalanya baru

laluan pembelajaran

lukisan pembelajaran

nak je aku rembat lukisan2 batik ni...lawa siut


tangga pembelajaran

ni padang yang bukan padang

lanskap yang cantik la gak

boleh la bibanggakan....sesuai kalau ada logo sekolah besar gedabak atau arca ape2 ke..senang nak amek gambo

ada court bola jaring tu

kalau lihat dari gamba ok la..kalau korang datang sendiri sek ni...tau la korang bertampal2 la bagai..papepun best la gak sek ni...sekolah lamaku dalam kenangan


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails