Monday, December 5, 2011

KESEMPURNAAN YANG SUKAR DI CARI

ketika ni aku masih senyum sendirian
masih tertawa dalam hati
dunia ni kecil benar
pusing2 ke situ juga

kita memang selalu mencari yang sempurna
yang sempurna selalunya terhad
kita...

sama, serupa dan lain
bermain di fikiran

tiada sesiapa pun yang sempurna
tak lebih dari anggapan diri sendiri

kita suka pada benda yang sama
mula pada masa yang sama
langkahnya sama walaupun berbeza

teka teki yang bermain di fikiran aku macam ditekap pada kebenaran
tepat
benar
betul

 cuma aku hadir semacam ayam melanda benang kusut


mungkin semacam perlawanan
aku mahu berundur
mahu mengalah
tapi ditegah
dilarang

situasi membuatkan aku sekali binggung sedikit
terus, mara, maju?terpilih?

mengalah?tidak terpilih

maju kesudahannya aku tersenyum gembira

kalau berundur, maka aku tumpang gembira
ini yang lebih ku harapkan



kita terbaik
bertemu dengan yang terbaik

masalah?
hidup tak lebih dari masalah yang wujud
bersama solusinya

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails