Tuesday, October 19, 2010

monolog dalaman; diri sendiri

satu2nya yang wujud di malaya
dah lama aku tak main muka buku...bagi budak2 sek memang jadi satu kegilaan... asal masuk lab, on komp , line internet yang macam kekura atau lebih tepat biskut malah lebih dahsyat ada jaga.... muka buku jugak yang dorang main... budak2...alah bukan budak2 je..abang budak, cikgu budak, mak budak, bapak budak, dll pun suka benor...PM, Nik Aziz, ust Zaharuddin dll pn ada fesbuk... tapi kegilaan itu menyebabkan aku jauhkan diri dan hanya menjadi blogger kerana merasa ia lebih aman dan sunyi... dan kekadang terasa seperti syok sendiri jauhkan diri dari fesbuk juga menjauhkan aku dari terus bermuka-muka...muka katil ....korang tau ke ape tu muka katil ??? ...menyakiti atau melukakan hati kawang2 dan sahabat kat citu...kekadang satu perkataaan boleh di-elaborate-kan menjadi panjang berjela...maka terbakarlah page tersebut....
apakah itu muka katil???
tak dinafikan fesbuk jadi satu fenomena...tanya budak dalam kelas sape takda fesbuk...??? sorang dua termasuk cikgunya angkat tangan... tak dinafikan fesbuk juga menemukan aku dengan kawan2 sekolah rendah yang dah lame terpisah...dah beranak pinak...juga cikgu2 aku di sekolah menengah....juga tah sesape yang aku tak pernah kenal...ada juga yang tak approve aku padahal kawan baik aku suatu masa dulu, balik sek sama2...sedih siut... sebenarnye bukanlah nak bermonolog pasal muka buku... ... aku rindukan jgk fesbuk ...tgk orang lain tersengih dpn komp...tapi aku dah kata pada diri...say ni no to fesbuk.... aku tak nak menconteng dinding sahabat baik aku lagi sbb aku tau akuni sorg yang tak patuh janji... "cikgu esok masuk lab komp ye.." 2 orang puteri menyapa aku... sok dok dalam kelas aje.. alaaaaaaa cikguuuu...berulang kali dengan irama yang sepesen.... "saya tak nak buat pasal saya merajuk*....." alaaaa.... bicara terhenti takat itu...aku blah dari citu m/s = merajuk* pasal talian internet macam biskut, pastu bile ok bebudak asik main fesbuk...salah cikgu gak pasal xda fesbuk...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails