Wednesday, March 24, 2010

sedih vs tepung tawar/tungkali

sedih ?? 2 3 hari perasaan tak menentu...mungkin tamparan hebat dari pihak lawan penuh berbisa ... emo...terlalu emosional....yelah, aku tak nafikan... tak dinafikan... sebelah pihak terasa tegang...mungkin dah terlalu lama...seperti biasa, biarlah aku mengalah. Memang pahit untuk ditelan, memang sakit untuk ditahan, dah menjadi adat...jangan menentang arus, nanti tertimbus, terjerumus... ye...mereka menang, perjuangan yang mudah dengan kemenangan yang mudah...aku tewas juga...takpalah, dah suratannya macam ni, bukan jalan yang sepatutnya aku tempuh... tepung tawar/ tungkali??? ini satu benda yang aku tak suka...tepung tawar...kalau banjarnya orang panggil tungkal/nungkal/ menungkali... ni takda kaitan dengan sape2 kawin tapi satu adat...beli pape cam kete baru ke moto baru ke...mesti nak bertepung tawar...hahhhhh...ni kes orang tua-tua lani...bukan aku nak melawan kate orang tua tapi kekadang nampak terlalu obvious sangat. dan nak kata lepas tepung tawar tu selamat dunia akhirat, takpa jugak...ni kene jugak.... berlakunnya momentum la , impulse la....dah plak tu lepas ada momentum...suh lagi tepung tawar lagi sekali...hah ... ape kejadahnya... yang first2 tu pun tak dapek nak nyelamatkan aku nak suh kali kedua... sori la...baik aku bertawakkal pada Allah SWT. banyak lagi caranya...baca doa keluar rumah ke, baca doa bermusafir ke, baca doa naik kenderaan ke, baca doa makan ke...ada jugak berkatnye...tepung tawar...buek habis tepung aje...makan tepung talam lagi baik... tulah kalau agama islam campur aduk dengan adat hindu camtu le jadinye...kucalana jadinya...bukan salah orang hundu tapi salah orang melayu islam dok main ceduk2 aje...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails