Monday, September 24, 2012

hati dan berhati-hati


aku kadang-kadang kurang berhati-hati apabila membuat keputusan berkhatan berkaitan dengan hati
kadang-kadang lebih kepada emosi

.."xxx...xxx..x..xxxx. tp nk bli rumah skng ...#######...## ..xcukup la klu gune kwsp..##XX.xxxx...xxx.."

topik tadi tiba-tiba berubah dengan pantas
semacam malas melayan ape yang aku perkatakan tadi...

hampeh!!!

dalam masa yang sama aku cermin balik diri sendiri mengikut hukum pantulan
1. sudut tuju =sudut pantulan
2. sinar tuju, sinar pantulan dan normal berapada pada satah yang sama..tak de kaitan

aku muhasabah diri balik:
aku ni pentingkan diri sendiri ke????
soalan tu takde jawapan...

masa berlalu...

nampak nye macam selalu
banyak benda aku boleh lawan
tapi satu benda aku surrender
aku tak boleh melawan apa yang hati aku mintak
dan akhirnya aku tumpas jugak
dengan mengikut kata hati

yang diharap tak kesampaian, yang tak dijangka ditunaikan...
tahniah kepada aku ...

~ sebuah ucapan sinis kepada diri sendiri

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails