Monday, June 11, 2012

raket yang murah


(dialog lebih kureng 1)

aku : faiz ada pape ke nak pesan
faiz : abang, tlg blikan reket tenis yang paling murah. nanti faiz bayar
aku : ok

.....................

aku : abang da blikan
faiz : berapa harganya?
aku : sikret
faiz : aduhh...kalau mahal faiz blh bayar separuh jelah...
.
.
.
suke suki hati je nak bayar separuh..!!
sebenarnya aku nak bagi je
memandangkan aku pun tak penah pegang reket tenis
apatah lagi main
 .
.
.

aku : dh main tenis?
faiz : dah. best2 :D
aku : ye! abg xpnh main pn...
faiz : abg try la main nanti. best tapi penat la nak swinging raket...
..
.
.
seronok faiz dapat raket. padahal dia tak tau matawang aku dah mengalami penurunan, huhu
padahal masa kecik, wpn dok same serumah lansung tak rapat, tak nak pun kawan. penah kene rotan separuh nak mati ngan wan n parent dia coz dia n kawan dia dok curi walet aku... huhu tah dia ingat ke cite tu.... walaupun matawang aku mengalami kejatuhan, tp rasa best sebab mengembirakan orang lain

menggembirakan orang lain sudah tentu mampu mengembirakan diri sediri
tapi kekadang tu tak menjadi jugak
terkadang terasa lebih pahit dari jadam

(dialog lebih kureng 2)

abang : terima kasih sebab datang
aku : yelah, dulu tak datang, kali ni kenalah datang..
abang : ha tulah...
aku : ....(lebih pahit dari jadam ~ sekadar bermonolog sambil tersenyum kelat2 pisang )

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails