Wednesday, November 16, 2011

sebulan dan beberapa hari

beberapa hari lagi nak tutup buku register untuk tahun ini
dan 3 orang kene ketuk dengan aku gak
pasal nakal sangat...

dan minggu ni memang minggu yang tugas s/u exam jatuh kat aku jap
pasal s/u betul jg periksa
dan aku kene wat keje analisis
tapi sebenarnya print analisisi aje
tapi pasal 1st time maka teraba-raba gak nak buatnya
tapi nasib aku pandai sket2 ngan komputer

dan melangkah beberapa detik lagi ke 2012
terbayang gak kekadang
apa yang bakal berlaku?
aku yakin mesti ada something yang akan terjadi
mebi perkara yang kureng baik...

bukan terlalu taksub
tapi melihat kepada dunia sekarang
memang tak tak stabil

dan bebrapa detik menganjak ke 2012
aku tertanya
bila lagi???

selalunya pertanyaan ini di tanya oleh orang lain
dan merupakan soalan yang paling aku benci

beberapa hari sebelum ini juga dalam bulan ini
terlintas balik sewaktu ke hospital sg buluh melawat arwah mak faizul
tujuannya untuk melawat
tapi hari itu gak tetibe macam terkena arus
perasaan yang tak begitu pasti sebenarnya tapi ada la gak


cume konflik dalaman yang belum selesai
dan masa belum mengizinkan untuk melaksanakan langkah maju ke hadapan
dan kadang-kadang aku memikirkan hidup aku sekarang pun kekadang tak terurus...
tapi kalau ada orang uruskan pun ok gak

aku kekadang lebih sudu dari kuah
menyibuk hal orang
tapi nampaknya macam benda lain pulak yang akan jadi
cuma tak pasti


teringat pula pada seorang ni
dia bagi makan kat kawan2
tapi kawan2 makan je
tapi tak support
tapi dia ni memang cool aje
tak amek hati pun
takde la marah2
bagus benor

dan kurang sebulan ini
ditimpa dengan perkara yang mengarut untuk aku terima
dan memang takkan aku terima kasih
sebab memang aku tau aku tak boleh
dan kalu aku terima maknanya
"memberi kepada orang yang bukan ahli,
efeknya akan rosak le nanti"
dan nanti aku akan masuk spital karang...

jadi buat la benda yang boleh dibuat....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails