Tuesday, June 15, 2010

pakej percutian diri sendiri

untungnya jadi cikgu...budak sekolah cuti...aku pon leh cuti gak...walaupun big bos "mengganggu percutian ini"...tapi tetap dapat rasa cuti yang agak lama


tahniah kepada kosmet ; matyie n ana melansungkan perkahwinan...kepada edzna n suami dan kepada cikgu sekolah yang bakal bertunang...tahniah semua


kadang-kadang aku rasa terbuang...putus harapan...tapi Allah tak suka hambanya putus harapan..
yeahhhhh....salah satu doaku termakbul juga...lame jugak aku mintak pada Yang Maha Kuasa...ternyata banyak kali doa insya-Allah boleh dapat...alhamdulillah..

dalam dunia ini banyak perkara yang pelik berlaku...tapi bila aku renung kembali dalam diri sendiri...akulah yang paling pelik...

banyak jalan yang boleh kita lalui...ianya terpulang dalam diri menilai jalan mana yang terbaik untuk kita

"isshhhh ko ni...orang buat taik kat ko pun ko boleh buat baik lagi..." terngiang-ngiang kata yang lebih kurang macam tu...

aku hanya tersenyum kelat...entah..tu jawapan dalam hati aku...

tapi aku yakin, membalas dengan kebaikkan insya-allah ada hikmahnya

dan hikmah itu aku temui di balik hati yang pernah terguris...

luka lambat laun akan pulih kembali...mungkin ada parut, dah tak cantik...tapi macam muka jugak...sehensem/cun mane pun seseorang tu tetap satu hari nanti berkedut gak...

parut tu macam kenangan la boleh dikatakan...boleh kita ingat...

gembira??? yeah..yang hilang kutemui, yang berpisah kembali (walaupun terpaksa jugak berpisah), yang luka terubat, yang pahit berubah manis...

yang tetap kuhargai sampai bile2....thanks gnaba-c...

...."weh dah la tu...pe yang ko ngarut ni...sok dah le kene gi taklimat peperiksaan kebenda tah....blur aku wehhhh...."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails