Wednesday, March 23, 2011

...terima kasih cikgu...

satu cerita di tengah hari, di pintu makmal fizik...

hari ni bebudak spm tahun lepas dapat result
memang riuh sikit kat dewan seminar
yelah, dapat result la katakan
penulis sekadar tengok dari jauh
malas nak menyibukkan diri
terus g ke lab fizik
(walaupun sendiri sebenarnya tak perasan sekarang masa kelas fizik)

sekonyong2 datang satu kelibat
bekas pelajar penulis...
dia datang sorang aje

ms : ha camne result ..dapat brape?
x   : saya dapat sikit cikgu...

(masa ni wajahnya sedikit muram...)

x   : saya target dapat lebih...tapi...fizik pun saya dapat B aje...

(nampak riak2 kekecewaan nya...)

.
.
.
.
penulis memahami perasaan yang terbuku dalam diri pelajar ini....

x  : saya janji cikgu saya akan berusaha lepas ni...
ms  : ye..ye saya doakan awak berjaya...


kepada yang berkenaan, jangan rasa rendah diri kalau result tak berapa bagus..
penulis sendiri bukannya dari "golongan" pelajar pandai masa sekolah dulu...
malah pelajar tadi dapat banyak A dari cikgunya sendiri..

x   : terima kasih cikgu sebab ajar saya ...
 __________________________________
MS : semoga berjaya dalam hidup..terima kasih jugak kepada cikgu fizik penulis, Cikgu Raja Aznor (SMK SG Burong)


2 comments:

  1. siapalah agaknye murid penulis tu ye??
    btw,, alfun syukran ..a great of thank you cikgu sbb byk bersabar mengajar kami anak didikmu...

    ReplyDelete
  2. eh2.. same lah name cikgu fizik sy dgn cikgu fizik penulis. hehehe...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails