Saturday, July 31, 2010

apabila sheikh dr. ahmad nai'na terganggu...

Qari negara Mesir yang terkenal, Dr Ahmad Nai'na, semenangnya Dr perubatan tetapi hebat dalam bertilawah hingga menjadi idola qari dan qariah seantero duniawi...dan juga aku sendiri


mempunyai nafas yang sangat panjang, sore yang lunak dan tinggi...anak murid Syeikh Mustafa Ismail...
jadi sedikit sebanyak ada gaya-gaya tok guru dia jugak dalam burdah dan lagu.
video
antara lagu yang menonjol yang beliau bawa ialah lagu ras dengan jalan nairuz yang bagi aku leh katakan sebagai trade mark beliau


video

pastu lagu soba yang beliau bawa bila diwuslahkan dengan ajam yang tinggi memang benar2 tahap jawabul jawab

dan beliau juga suka mengkaji bacaan tok guru dia sendiri. isshhhh rugi2 pasal aku tak paham bahasa arab, tapi memang best bila kaji2 n analisis nih

tapi kalau dah qari yang mashyur dan hebat, terganggu macam mana pun tetap tak bagi apa-apa efect pada bacaan beliau. tengok le macam2 hal penonton ni, tak senang dr. tu nak ngaji. terasa macam ceramah politik pulak... depan belakang atas bawah mengganggu.... ape la sebenarnye dr ni tertengok2 kat atas tu...
video


(alahai lembab sangat internet ni, jadi kene tunggu len kali uplod videonya)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails